5 januari 2012

Torsdag, nästan fredag

Äntligen verkar det envisa regnandet ha upphört, fast det blåser fortfarande. Igår skulle jag ha haft tid för massage men hade ingen lust alls att gå till Clapham Junction i regnvädret så jag ringde och avbokade, skyllde på migrän. Det funkar i alla situationer har jag märkt:-) Jag lyckades iallafall får en ny tid till ikväll men fick naturligtvis besvara en massa bekymrade frågor om min migrän av min massör som också lider av det. Jag har bara haft migrän cirka två eller tre gånger i mitt liv men har inga problem med att beskriva mitt "lidande" med både inlevelse och övertygelse:-)

Efter en timmes knådande tog jag bussen hem, stoppade in min LIDL-shopping i kylen (norsk gravad lax, coleslaw och chorizokorv, mmmm) och så gick jag och Steve till en av våra lokala pubar för ett par drinkar.

Steve trodde att det inte skulle vara så mycket folk på puben efter jul och nyår men ack så han bedrog sig:-) Det var iallafall mysigt att sitta och värma sig framför den gasdrivna brasan och prata om ditt och datt som inte blir av när vi båda sitter med våra laptopar i famnen mest hela dagen och kvällen. Som nu till exempel:-)

När vi kom hem igen gjorde jag en tallrik med kallskuret på kokt ägg, coleslaw, gravad lax, creme fraiche med halvvissen dill och tomat. Fan vad det var gott. Steve ville naturligtvis smaka och jag såg riktigt hur han skulle ha velat ha hela tallriken:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...