27 januari 2012

Putsat och fejat

Pust, satte mig just ned efter en timmes storstädning, jisses vad byggdammet hade trängt sig in överallt. Imorgon ska vi torka av kaklen och "inreda" toaletten färdigt, minus duschkabinen då, men nu får det räcka för idag. Känns skönt att ha lite rent omkring sig igen efter att ha bott på en byggplats i 10 dagar.

Igår kände jag iallafall för att lämna vår dammiga lägenhet och vara lite social och mötte upp med tyska kompisen Tina inne i centrum. Vi träffades utanför Baker Street tunnelbanestation och gick till restaurangen Hardy's restaurant för middag. Jag har varit dit en gång tidigare och tyckte den var helt ok; inte lika ok igår dock.

För det första hittade de inte bokningen, men lyckades efter mycket om och men tillslut att klämma in oss vid ett hörnbord. Förrätten var ok; anka och remouladsås. Huvudrätten, rapphöna, var dock en flopp; torrare kött har jag aldrig ätit! Efter att ha kämpat med kniv och gaffel en lång stund utan att få loss många tuggor gav jag upp och började använda händerna. Till efterrätt beställde jag ostbricka men fick inga kex (mer LCHF kunde det väl inte bli men jag vill gärna ha något att balansera osten på). Jag fick säga till 3 gånger och vänta i 15 min innan kexen slutligen kom. Nej, dit räcker det nog länge innan jag går igen.

Ikväll lär det nog bli andra bullar för då ska Steve och jag utnyttja våra toptable-poäng och äta gratis på Quaglinos. Vi har använta våra gratispoäng där de senaste 3 gångerna för de har så god mat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...