8 januari 2012

Julen har dansat ut

Idag städade vi ut julen hos oss, endast Nykarleby-stjärnan och den ännu levande julstjärnan får vara kvar ett tag tukk. Till och med Steve tyckte att vi kan ha Nykarleby-stjärnan uppe ytterligare några veckor för den ger sånt mysigt ljus plus att man inte har någon tradition med julstjärnor i fönstret i England så ingen vet att den är en del av julen.

När jag gick till Sainsbury's för att handla mat tidigare idag såg jag att det hade varit en ganska allvarlig krock mellan en dubbeldäckare och en öppen lådbil som tömmer skräpkorgar på gatan. Vindrutorna på förarsidan på båda fordonen var krossade, så om inte förarna haft säkerhetsbälten på sig kan jag tänka mig att de åkt med huvudet före in i rutan. Även fören på båda fordonen var helt intryckta. Bussen hade dessutom kört över staketet utanför Sainsbury's innan den stannat. Hoppas ingen blev allvarligt skadad.

Snart är det dags att bege mig ut igen för en timmes Zumba på gymet. Jag har verkligen inlett året starkt när det gäller träning, gymbesök 6 av veckans 7 dagar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...