1 januari 2012

Gott Nytt År!

Hoppas ni hade en trevlig kväll igår och drack mycket skumpa!

Här var allt förberett för en mysig kväll med bara oss två och god mat, men den planen gick tyvärr i stöpet. Först fick Steve en ihärdig migrän och låg och sov halva dagen. Jag gick på body combat på morgonen och kände mig helt bra fram till lunchtid när jag kände att magen hade slutat fungera helt. Jag drack ett par muggar av Englands svar på samarin och skickade Steve att köpa tabletter som ska få igång magen, men tyvärr så fungerar ju sådana där medel långsamt. Dessutom tryckte det på urinblåsan så jag kände mig konstant nödig men sedan var det nästan tvärstopp när jag gick på toaletten. Nu vet jag hur plågsamt det är för män med prostataproblem.

Så där låg jag på soffan hela kvällen och kunde inte tänka på något annat än min tarmfunktion, eller avsaknad av den. Jag måste säga att jag har aldrig känt mig så sjuk någonsin i hela mitt liv, lunginflammation och mässling kommer inte i ens i närheten.

Jag är övetygad om att boven i dramat var för mycket socker och andra ohälsosamma kolhydrater och för lite vatten under julen. Jag och Maria diskuterade hur viktigt det är att dricka vatten när vi träffades, men problemet för mig är att jag sällan är törstig och om jag dricker så får jag springa på toaletten en gång i halvtimmen. Efter det här tänker jag dock gå med en vattenflaska fastväxt i handen.

Det här bevisar ytterligare hur bra LCHF-kosten är för mig, eftersom jag inte haft minsta problem med magen sedan jag börjat med den nya livsstilen. Min mage tycker inte om att bearbeta en massa hårdsmälta kolhydrater och fiber och det har blivit värre med åren.

Så, det var vårt nyår:-) Vi såg iallafall fyrverkerierna på TV.

2 kommentarer:

  1. ett tips mot dålig mage: köp hem lite färsk ingefära, torkad går också bra, eller ingefärate. Ta det när du har ont eller förstoppning osv. Fungerar bra också mot förkylningar. Massera handflatan där zoner för magen finns. Sen är det ju det här med vatten förstås, blanda i lite matolja så löser sig nog allt småningom...

    SvaraRadera
  2. Tack för rådet, ska verkligen minnas det till nästa gång jag överäter mig på kolhydrater:-)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...