20 januari 2012

Fredag, fredag, fredag

Äntligen fredag, den kom inte en dag för tidigt måste jag säga. Jag gick till gymet för en dusch, ingen träning idag, och nu sitter jag och väntar på att det ska bli dags att ta bussen till centrum. Ikväll skall jag träffa min norska kompis Svanhild i Trafalgar Square för middag. Hon kommer sedan att sova över hos mig till imorgon så att vi får prata ordentligt. Jag får nog varna henne över kaoset i toaletten, och köket, vars svarta golv är nästan helt vitt av damm och fotspår. Utslängda kläder kan jag ta men skitiga golv har jag svårt för. Jag försöker andas djupt varje gång jag går in i köket och intala mig att det bara är för en begränsad tid.

Jag ska ta bilder av dagens framsteg när jag kommer hem ikväll eftersom arbetet ännu inte är klart för dagen. Byggkillen har i princip kaklat hela väggen nu och slipat och målat taket. Nu väntar både han och vi på att hans rörmokarkompis ska dyka upp för att sätta duschbasen på plats. På tisdagen lär hela jobbet vara klart. Vi har också bett honom om en offert på köket, vi tänkte att det skulle kunna göras fast i mars, när vi hunnit njuta klart av badrummet. Jag tror bestämt vi får ha inflyttningsfest:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...