12 januari 2012

En bra dag

Jepp, det tycker jag det har varit hittills. Det började med att jag vägde mig i morse och såg att jag gått ned 1,5 kg på en vecka och ligger nu på 59 kg. Fantastiskt resultat då jag inte precis har svultit mig, bara ätit minimalt med kolhydrater. Jag har ätit mättande och goda protioner samt njutit av ett par rutor Marabou Premium 70 % mörkchoklad med mintcrisp (min nya favorit) varje dag! Sådana här nyheter kan få vilken kvinna som helst att gå på moln resten av dagen:-)

Efter tre dagars hårdträning så var det idag dags för en timmes skön Pilates, precis som varje torsdag. Den franska instruktören är så underhållande med sin starka accent:-) Imorgon är det en helt träningsfri dag.

Idag kom också min nya telefon, Samsung Galaxy. Den är mycket tunnare och snyggare än min två år gamla Nokia. När den är fulladdad är det dags att börja försöka lära sig hur den fungerar. Antar att det inte blir alldeles lätt, trogen Nokia-användare som jag är.

Snart ska jag hoppa i duschen och bege mig till finska ambassaden där jag kommer att möta upp med Mia. Vi ska som sagt rösta i presidentvalet. Jag måste säga att jag har noll koll på ens vem som är uppställd, jag tycker att politiker är alla av samma skrot och korn, mycket prat och lite substans. Å andra sidan har en finsk presidenten minimalt med makt, så det blir inte så stor skada skedd om man väljer in "fel" kandidat:-)

Efter röstningen blir det middag och gott vin på samma ungerska restaurang som jag och Steve besökte i lördags. De har 50 % rabatt på maten den här månaden så det gäller att passa på. Lite snål och gnidig tycker jag att man får vara, dessutom innebär det att vi på så sätt har råd att äta ute ännu oftare då vi inte tömt nöjeskontot redan efter ett restaurangbesök.

En bra dag med andra ord.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...