23 januari 2012

Dag 6

Klockan är 22 och byggillen åkte just hem. Han måste avsluta ett projekt hos en annan kund tidigare under dagen och kom hit först vid 15-tiden. Man kunde se att han säkert var ganska trött för hans ögon var helt röda. Imorgon blir det tidig väckning för då kommer han hit redan vid 7.30 så då får jag stiga upp kl 7 för att hinna gå på toaletten. Nå, jag får mycket gjort också:-)

Idag har han satt fogmassa mellan alla väggkakel så nu ser det riktigt fint ut (de ska ännu tvättas).
Han började också med golvet. Han kunde inte göra allt klart för rörmokaren måste också vara här och han kommer imorgon.

Först var tanken vi inte skulle ha någon toalett men när han såg min min (inte så attraktivt att behöva använda plastämbar) så fixade han en mycket provisorisk lösning, phew:-)
Det här är en ganska bra bild av golvkaklet. Det är mörk grått och tungt som sten men jättesnyggt.
Tidigare under dagen gick Steve och jag till B&Q och Homebase för att köpa det sista, som taklampa, skräpkorg, krokar etc. så nu är det bara att vänta på att allt ska bli klart.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...