19 januari 2012

Dag 3

Här är kaklingsarbetet i full gång. Byggkillen kom hit reda före kl 8 i morse (det blir därför tidiga morgnar för oss också:-) och rev ut toaletten det första han gjorde, så nu får vi hålla oss och dricka minimalt med vatten. Han kommer att sätta tillbaka den gamla toaletten igen tillfälligt när han har kaklat färdigt den väggen, vilken ser ut att bli om en timme.

Steve frågade om han ville låna vår radio i tisdags för att få lite underhållning på jobbet (speciellt nu när han sätter upp kaklet för de är små och många) så nu visslar han i takt med musiken:-). När han skulle kakla runt fönstret så bad han mig säga i vilken riktning som jag ville ha kaklen, inte Steve. Han förstår, helt rätt, att det är vi kvinnor som har den estetiska förmågan...och som bryr oss mest antar jag:-). Jag måste säga att det börjar se riktigt snyggt ut och eftersom väggkaklen är så ljusa så gör det inget att vi sätter kakel hela vägen upp. Jag började bli otroligt trött på den målade väggen i badrummet.

Förresten, när jag var på gymet imorse såg jag att de ska stänga hela duschområdet nästa vecka för renovering. Thank God att vi renoverar den här veckan för annars vet jag inte var jag skulle ha fått min dagliga dusch:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...