10 december 2011

Ut och iväg och julklappar

Snart bär det ut på restaurang igen, den här gången med Steve och till South Bank. Vi ska också kolla in den tyska marknaden som de har där varje jul, säkert långt ifrån den äkta varan i Tyskland men bättre än ingenting. Lite julstämning borde man få till.

Igår fick jag min julklapp av Steve, en långhelg i Ilfracomb i Norra Devon på engelska västkusten och övernattning på samma B&B, i samma rum och vid samma tid som när vi var där för två år sedan:-). Jag gillade verkligen stället men jag skulle kaaaanske ha valt någon annan plats om jag fått bestämma, speciellt då vi inte har bil och kan köra runt. Det finns så många vackra byar och städer i England att upptäcka och vi hann se allt i området förra gången vi var där. Jag log lite för mig själv när jag fick presenten, det är typiskt Steve när han bokar eller köper presenter, han tänker till men når inte enda fram för det slutar oftast med att han väljer något vi gjort tidigare för det är den enkla vägen:-). Nå, han har iallafall tagit i beaktande att jag hellre vill få upplevelser än saker (jag är ganska kräsen) och det ska bli kul att åka bort tillsammans.

2 kommentarer:

  1. jo,killar är lite vanedjur, det de en gång prövat som visat sig funkat, gör de gärna igen. Se bara på oss, vi åker gärna till London varje år, det är bekvämt och vant...

    SvaraRadera
  2. Så sant som det är sagt att de är vanedjur:-) London är nästan som ett land i sig och i ständig förändring, Ilfracomb är lika stort som Nykarleby, med lika många turistattraktioner:-) Det finns en lite ö utanför Ilfracomb som tar ett par timmar med båt att nå. Vi hann inte ifjol så om vi har vädret på vår sida får vi försöka igen i år, det är en heldagsutflykt.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...