30 december 2011

Slut på ledigheten

Så är man tillbaka i London igen, så snabbt gick den julen. Skulle inte Steve ha funnits "på andra sidan" så skulle jag gärna ha stannat en vecka till.

Tillbakaresan var tämligen smärtfri (fick till och med min väska), helt enligt tidtabell. Faktiskt gick det så bra undan att vi anlände 20 minuter i förtid till London. Flygresan till London var dock ganska plågsam eftersom ett spädbarn, som bara satt några rader från mig, gallskrek under nästan hela resan och det vet man ju hur det låter. 2,5 timmar blir väldigt långa timmar är någon skriker non stop. Det borde finnas speciella "barnklasser" på plan precis som det finns business class så att oljudet bara begränsas till ett ställe:-)

Mina sista heldag i Finland tillbringade jag med min kompis Beatrice som hade några timmar ledigt från jobbet och igår hann jag äta lunch på min favoritrestaurang Fondis i Vasa med min bror Magnus samt shoppa. Det blev tyvärr inga fynd gjorda den här gången. För första gången någonsin hittade jag faktiskt inga kläder att köpa. Jag såg ett par snygga stövlar på Bianco men de hade "två till priset av ett"-erbjudande och jag ville inte ha två par skor, ett par är tillräckligt.

Idag jobbar jag hela dagen även om jag inte kommer att överanstränga mig precis. Kl 1 är det dags för 45 minuter body conditioning. Det är lika bra att återgå till normalt liv så fort som möjligt och försöka skala av extrakilona som jag säkert satt på mig. Jag tänker dock inte väga mig förrän nästa vecka för att, förhoppningsvis, inte bli alltför chockad.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...