13 december 2011

Lucia och hjärnsläpp

I morse började jag dagen med att följa Lucia-firandet på SVT play. Det brukade vara tradition när jag ännu bodde hemma, och om jag orkade upp så tidigt.
Annars hade jag ett totalt hjärnsläpp igår, som fortsatte ända till idag, poletten föll nämligen just ned.

Igår skickade jag ett email till en kompis (och hennes pojkvän) som jag och Steve skulle träffa onsdagen den 14, med tidpunkt och plats för när vi skulle träffas. Problemet var bara att jag trodde det var tisdag igår och pratade om "i morgon onsdag". Kompisen påpekade att onsdag var i övermorgon. Jag fick det fortfarande inte att gå ihop, jag var fortfarande inställd på att i övermorgon var det ju torsdag och då hade jag tyvärr annat inbokat?! Det här innebar då att jag dubbelbokat vilket jag sällan eller aldrig gör. Jag skickade henne ytterligare ett meddelande där jag bad om ursäkt för fadäsen och att vi antagligen måste boka om. Först nu i morse, efter Lucia, slog det mig att det är TISDAGEN DEN 13 idag, inte onsdagen den 14!! Jag fick nu skicka ännu ett email till henne att vi visst kan träffas imorgon, onsdag. Hoppas nu bara att de inte hunnit boka in något annat. Ibland står det verkligenstilla i hjärnan och man borde tänka till ännu en gång innan man "råddar" till det alldeles för både sig själv och andra:-)

Jag borde kanske börja jobba på kontor igen för att ha någon sorts kontakt med verkligheten:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...