12 december 2011

Andra bullar

Ikväll gjorde jag en ny sats LCHF-saffransbullar enligt det här receptet, men jag orkade inte snurra till dem utan satte dem i bullformar istället. De blev faktiskt fluffigare den här gången och ljuvligt goda. Hemligheten verkar vara att vispa äggen och sockerersättningen så länge man orkar, helst mer än 5 min.
Perfekt till en mugg kaffe med "Christmas pudding"-smak.
Annars har dagen varit ganska stressig...stressigare än vanligt; upp kl. 7.30 för att jobba, kl 11 tid hos kiropraktorn i Clapham Junction, hem igen för jobb, tid till min läkare kl 16.50 (fick trots det vänta i 20 min) för att förnya mitt recept med minipiller, hem och jobba en timme, byta om till gymkläder för 45 minuters bodycombat och sedan hem igen. Inte undra på att mitt blodtryck visade 160/100 när läkaren kollade (hade dock sjunkit till 153/93 när hon provade andra gången) :-). Mitt problem är att jag mycket sällan känner mig stressad så jag vet inte när jag behöver ta det lugn. Jag gillar när jag har saker inplanerade och deadlines att jobba emot och blir rastlös av en kväll utan planer...vilket jag sällan har eftersom jag alltid kan jobba på något projekt.

Nu när bullarna är bakade så har jag inga mer måsten för idag, eller inga som jag inte kan sköta från soffan med datorn i famnen:-)

1 kommentar:

  1. oj, jag blev alldeles yr när jag läste allt du hade tagit dig för igår. Vet precis hur det kan vara när det blir för mycket, idag kan jag bättre styra detta och vet att jag måste ta det lugnt, annars ligger jag där i sängen igen med dödsångest. Dock har jag aldrig haft högt blodtryck, vilket jag tycker är konstigt. Kom ihåg att "bara vara" också, utan datorn eller tv:n på, det kallas återhämtning...; )

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...