6 november 2011

Sköna lördag

Kom just ihåg att jag inte skrivit något om gårdagen. Den var väl inte alltför innehållsrik men här kommer ett sammandrag iallfall:-)

Vid lunchtid var det som vanligt dags för en timmes Body Attack, svettigt men härligt skönt efteråt. Igår var det inte det minsta skönt. Instruktören skruvade nämligen upp musiken så högt, och speciellt diskanten, att den skar som knivar i öronen. Det var en ren plåga och ett tag trodde jag att jag skulle tvingas lämna salen. Naturligtvis sa jag ingenting (vi finnar tiger och lider:-) men om samma upprepas nästa gång så tänker jag klaga. Jag gillar hög musik men det ska inte göra ont.

På kvällen gick jag och Steve ut på några drinkar i Clapham Junction. Vi skippade fyrverkerierna och valde barvärmen istället. Först tog vi ett par i en ny bar/restaurang på St Johns Hill, The Plough. Drinkarna var inte de billigaste men de spelade bra musik, mycket gamla godingar från 80- och 90-talet. Vi fortsatte sedan till "The Draft House" på Northcote Road som är ett paradis för ölälskare eftersom de säljer öl från hela världen och ofta byter sitt sortiment. Deras vin är också bra.
Först blev det white wine spritzer med sodavatten...
Följt av ett glas rött.
Jag gillar öl men det innehåller för mycket kolhydrater. Jag har dock beslutat mig för att satsa på stort och dricka ett par öl när vi åker till Berlin, Tyskland och öl hör ju ihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...