3 november 2011

Pust

Kom just tillbaka från vår lokala indiska Masala Kitchen och nu är vi mätta kan jag säga. Jag hoppade över både popadom, ris och naan-bröd men ändå är jag proppmätt. Jag får väl säga att tur att jag inte äter sådana magfyllare längre för då skulle jag ha spruckit som en ballong på den korta promenaden hem.
Det fanns inte så många kolhydratfria förrätter att välja mellan, det mesta var fritterat och panerat, men till slut hittade jag iallfall grillade lammfärsspett som visade sig vara riktigt goda, efter ett par tuggor, jag gillar normalt inte lamm alls. Kommer absolut att beställa det igen.
Det fanns massor av huvudrätter att välja mellan och efter mycket bläddrande i menyn och funderande valde jag grillade laxkuber, lök och paprika samt potatislös "spenat-aloo" och "grönsaks-aloo". Mums.

Varken jag eller Steve är några fan av indisk mat men de rätter vi valde idag var grillade (tandoori) och inte kokta i currysås och därför helt i vår smak.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...