4 november 2011

Nykomling i min gymgarderob och annat

Har desperat letat efter en collegejacka (heter det så?) i flera månader sedan jag fick målfärg på min andra och måste slänga den. Jag ville ha ett någorlunda varmt ytterplagg att ta på mig över gymkläderna under min 5 min promenad till gymet. Jag hade två krav på plagget, dragkedja och huva, men det visade sig nästan för mycket begärt.

Efter ett besök till posten idag gick jag in en sväng till H&M och upptäckte att de hade fått in nya gymkläder, och till min glädje även två olika jackor med dragkedja OCH huva. Det blev tillslut en ljuslila fleece för den hade fickor med dragkedja, huva och långa ärmar (har ofta problem med att plagg har för korta ärmar). Priset var inte fy skam heller, £19,90.

Det finns till och med hål för tummarna längst ned på ärmarna för att den inte ska halka upp. Praktiskt och smart.

Annars så är det Guy Fawks night imorgon. Dvs. man firar killen som försökte spränga upp Houses of Parliament. Firandet verkar dock ha börjat redan idag för det skjuts raketer för fulla muggar i alla vädersträck. Om man inte visste bättre så skulle man tro att det pågår fullt krig.

Om vädret tillåter imorgon så kan det hända att jag och Steve åker och kollar på fyrverkerier någonstans. De arrangeras lite här och där i stan. Ifjol var vi till Battersea Park men dit är det inträde och vi tyckte inte att det var värt de 6 pund som vi betalade. De hade en brasa också men den var ganska ynklig jämfört med påskbrasorna hemma:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...