28 november 2011

Måndagssysslor

Idag har jag hunnit både med det ena och det andra. Jobb fram till lunch, sen en tur till Clapham Junction där jag köpte ytterligare några julklappar samt lite annat ditt och datt. Nu är mina julklappsinköp i stort sett klara.

När jag kom hem igen jobbade jag ytterligare några timmar och sen var det dags för lite mer julpyntande,
Mitt lilla änglaspel som jag köpte i Köpenhamn åkte fram
och Lucia-följet i keramik som jag köpte i julaffären på Vanda flygfält i somras (bättre proaktiv än reaktiv:-). Imorgon tänker jag hänga upp julgardinerna och sen har jag satt fram de flesta julsaker som jag äger.

Ikväll gjorde jag en jättegod pasta till middag. Ni hittar LCHF-pastareceptet här. Kom ihåg att hälla ut "degen" på den bakplåtspapperklädda plåten genast, inte låta den svälla för då kommer det att bli 10 gånger svårare att breda ut den.

Jag gjorde en sås på det jag hade hemma som blev jättegod.

Pestosås med kyckling

2 portioner

2 kycklingbröst i strimlor
1/2 hackad rödlök/gul lök
2 stora matskedar grön pestosås
1/2 dl grädde
Salt och peppar

Stek köttet och löken i smör. När köttet är genomstekt, tillsätt pesto och grädde och låt koka upp. Salta och peppra och tillsätt pastan och värm upp. Mumsfilibabba.
Jag åt pastan med brysselkål eftersom jag hade en halv påse som måste ätas upp.
Efter middagen värmde jag en mugg med glögg (ni hittar glöggreceptet här), en mindre mugg den här gången:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...