18 oktober 2011

Online-chatt

Idag fick vi vår router så nu har vi suttit hela dagen framför varsin dator i var sitt "kontor"; jag i vardagsrummet och Steve i köket. Jag sa åt Steve att snart börjar vi väl chatta på messenger istället för att prata:-) Skönt iallafall att vi slipper köa till datorn, eller under sista tiden, internet-kabeln.

Installationen av routern var naturligtvis inte så enkelt som det verkade i deras manual utan Steve tvingades till slut ringa upp operatörens support och så fick de ta honom genom hela processen. Den här gången talade servicepersonen iallafall förståelig engelska även om hon var indier.

Vår router-installation var typ det mest spännande som har hänt idag. Annars var jag som vanligt till gymet under lunch på en muskelbrännande Body Conditioning-pass. Jag gillar klasser där man inte klarar av att utföra alla upprepningar för då har man någonting att sikta emot. Jag vägrar dessutom små vikter.

Om jag fortsätter vara lika duktig på gymet under hela hösten så kommer jag att ha sixpack och världens biceps till jul;-)
Till lunch blev det en proteinstinn omelett som fyllts med stekt malet kött, rödlök, sallad, gurka och creme fraiche. Perfekt när man bygger muskler:-)

Nu sitter jag och småskrattar mig igenom "Big Bang Theory", den bästa serien på TV för tillfället ohc på mycket länge, utan konkurrens.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...