28 oktober 2011

Fredagsmys på mitt sätt

Vilken skön dag idag, behaglig temperatur, sol och veckoslutskänsla. Efter ett konferenssamtal med en klient kl. 10 som gav absolut ingenting (inte hörde jag allt vad de sa heller eftersom vi var ca 15 deltagare i konferensen) så kunde jag styra dagen mer eller mindre som jag ville.

Vid lunchtid gick Steve och jag till Clapham Junction. Jag letar fortfarande efter ett par snygga förvaringsboxar, men inte lyckades jag hitta dem den här gången heller...jag tror nog jag får ta mig till IKEA. Jag köpte iallafall ett par förpackningar gravad norsk lax på Lidl så nu har jag fixat min lunch för ett tag framåt iallafall. Jag önskar att de hade mera icke-engelska produkter...är det inte det som är vitsen med Lidl?!

Eftersom jag absolut inte vill sitta hemma en fredagskväll så hade vi hade bokat bord till The Naked Turtle i East Sheen för god mat och jazzmusik. Man får dessutom tre rätter och ett glas Prosecco för £15 pund vilket är extremt bra värde för pengarna för maten är superb.
Steve gillar inte mousserat vin så jag fick hans glas också och det tackar jag inte nej till. Servitrisen lyckades tappa ett av de fulla glasen i golvet men lyckades som tur var missa mig med ett par centimeter.
Jag äter alltid ankleverpate till förrätt. Så jääääkla gott. Skulle kunna äta det till huvudrätt också.
Till huvudrätt blev det rapphöna på två sätt. Jag bytte ut potatisen mot spenat.

Eftersom efterätt ingick i priset så måste jag ta en sådan också och jag valde chokladfondant med vaniljglass. Ljuvligt, speciellt när jag inte ätit choklad på så länge. Steve valde min favorit "sticky toffee pudding" med hasselnötsglass. Det är nog en av mina favoritefterrätter men eftersom den säkert innehåller 100 % socker så avstod jag...förutom ett par skedar som jag stal av honom när han inte "såg":-)

Vi satt på restaurangen i nästan två timmar vilket är länge för att vara oss, men vi njöt båda två av all den goda maten, underhållningen och drinkarna och hade inte bråttom alls. Nu känner jag mig avslappnad och redo inför helgen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...