19 oktober 2011

Brrrr

Nej, nu går det inte längre att komma ifrån det, hösten är här och med den lägre temperaturer. Trots soligt väder i flera veckor, kanske t o m månader, minns inte när det regnade senast, så blir det allt kallare, inte minst inomhus. Min näsa och mina fingrar är iskalla och jag sitter här framför datorn i en tjock stickad kofta och sockor på fötterna (vägrade ända in i det sista att sätta sockor på mig). Det blir nog att knäppa på elementet snart. I vår lägenhet har vi ett element i vardagsrummet och ett i sängkammaren och värmeblåsare i toaletten och köket. Alla styrs separat så att man inte ska "tvingas" värma upp hela lägenheten när nu el- och gaspriserna är så dyra:-). Alla element- och värmeblåsare är dock effektiva och värmer upp ett rum på ett par minuter, men om man stänger av dem så försvinner värmen också mycket snabbt. Jag har, efter 5 år, ännu inte helt lyckats ställa in timern och termostaten för konvektorelementet (heter det det?) i sängkammaren så att det värmer när jag faktiskt befinner mig i rummet men ändå inte så mycket att Steve klagar:-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...