7 oktober 2011

Äntligen fredag

Jag gillar morgnar, speciellt nu när jag måste samsas om internet-anslutningen med Steve (jepp, vi är de sista i landet, eller Europa, utan trådlös anslutning!!) och därför stiger jag ofta upp runt 7 eller senast 8, när Steve ännu sover, för att få liten egen tid. Jag sitter normalt framför datorn 90 % procent av tiden men det är ändå lite störande när Steve sätter på TV och tittar på sina favoritprogram, som jag INTE gillar. Det är svårt att blockera ljudet från engelska detektivserier från 80-talet eller dokumentärer om nazityskland (jag undrar bara, hur mycket nytt kan man berätta om något som hände för 50 år sedan hur hemskt det än var?!). Jag kan naturligtvis inte hindra honom att titta på TV så det är bara att gilla läget tills vi får trådlös anslutning från vår operatör.

Idag åkte Steve in till Kingston för att köpa cykelpump och titta sig omkring (när jag ändå ockuperar datorn största delen av tiden:-)) och kom hem med både pump och ny dator! Så snart lever vi också i 2000-talet med trådlös anslutning:-)

Efter en lång arbetsdag för mig gick vi till vår lokala pub för middag och drinkar. Vi satt i två timmar och bara njöt och pratade. När vi är hemma sitter alltid den ena av oss framför datorn och den andra framför TV så vi "talar" egentligen aldrig. Den enda chansen att fokusera bara på oss är att gå ut och ta en drink eller äta middag på ett ställe utan TV:-).

Maten på vår lokala pub är riktigt bra och nu utnyttjade vi deras "Dine with wine"-erbjudande som innebar 2 huvudrätter och en flaska vin för 20 pund. Mycket bra erbjudande för deras vin kostar normalt 15 pund flaskan. Det visade sig dock inte vara helt enkelt att få vår beställning rätt (trots att vi var de enda kunderna i restaurangavdelningen). Jag beställde lax med grönsaker istället för potatis och fick lax med potatis medan Steve blev utan potatis men fick extra grönsaker. De åtgärdade dock snabbt misstaget. Sedan när Steve beställde efterrätt, Sticky toffee pudding med custard (typ vaniljsås utan vaniljsmak) istället för grädde, frågade servitören vad custard var. Han ursäktade sin bristande kunskap med att han var brasilienare. Suuuuck. Han sade iallafall att han skulle se om det gick att få custard (vilket lyckades, vi är ju trots allt i "custardens" förlovade land). När vi slutligen bad att få fakturan kom den utan rabatt och de fick ta den tillbaka räkna om. Tur vi inte hade bråttom.

Jag älskar sticky toffee pudding, bara sååå gott och saftigt. Den här bilden är till dig Anna för jag vet att du känner likadant;-)
Sticky toffee pudding täckt av "custard."

3 kommentarer:

  1. Nämen se där! Jag kan kommentera nu igen :))

    SvaraRadera
  2. Jag har tagit bort funktionen där man måste skriva in oläsbara bokstäver och siffror så kanske det hjälpte:-)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...