15 september 2011

Sista lunchen med gänget

Imorgon är det mitt teams sista dag på kontoret. Från och med måndag kommer vi att göra samma jobb men från våra egna datorer hemma. Eftersom en av oss skulle flytta till Paris imorgon beslöt vi oss för en gemensam lunch på en pub vid Borough Market.

Vissa av oss har jobbat på företaget i fem år och andra bara några månader. Nu kommer vi att skingras både ut i världen och i London. De flesta av oss kommer fortfarande att freelansa för företaget och säkert möta upp någon gång då och då för lite skvaller.

5 kommentarer:

  1. Hej! Googlade finlandssvenskar i London och hittade dig:) Har själv flyttat till London för ett par veckor sen. Ser att du kör LCHF så jag kanske blir inspirerad att börja laga ordentlig mat i mitt kollektivkök om jag bläddrar lite bakåt i din blogg. Själv kör jag mest nån halv version av low carb med många undantag:)

    SvaraRadera
  2. Hejsan och välkommen:-) Har du flyttat hit för att jobba eller studera eller både och?

    Jo, LCHF är verkligen den perfekta kosten för mig, och många andra verkar det som:-) Det är underbart att äntligen kunnat äta mat med grädde och smör igen, något som jag tidigare undvikit som pesten under alla mina andra dietförsök. Allt smakar bättre med grädde och smör, det är bara att inse:-)

    Även om man inte har problem med vikten så har ju kosten så många andra hälsofördelar. Jag tror att ju mindre kolhydrater man äter desto bättre, men sen så är det ju individuellt hur mycket kolhydrater man "tål". Det gör ju inte saken sämre heller att man får fortsätta dricka vin;-)

    SvaraRadera
  3. Tack tack;) Jag kom för att testa ett nytt liv och hitta ett jobb. Mycket nytt att ta in för en liten österbottning. Jag kör som sagt inte direkt LCHF alls men håller tillbaka med vitt mjöl och sånt och märker hur dåligt min mage mår de gånger jag får i mig för mycket nuförtiden. Kan vara så att min mage alltid har haft problem med det då den alltid har varit känslig men mått ovanligt bra nu!

    SvaraRadera
  4. Det borde inte ta länge för dig att hitta ett jobb. Det verkar som om de enda som har svårt att hitta jobb i det här landet är engelsmännen själva. Du kommer att ha ett par intressanta och mycket lärorika månader framför dig när du vänjer dig med hur saker fungerar, och speciellt inte fungerar:-) Det är som att stiga 20 år tillbaka i tiden men staden och landet har verkligen sin charm, annars skulle man packat väskan och åkt hem efter ett halvår:-)

    Jag märkte att min mage blev allt känsligare för ett par år sedan och försökte först lösa det genom att äta ännu hälsosammare (om det nu var möjligt) än tidigare men det gjorde varken till eller från. Jag har alltid ätit vad läkare och "hälsoexperter" skulle kalla hälsosam kost med mycket grönsaker, fullkornsprodukter, inget smör, bara low fat-produkter, ingen friterad mat och sötsaker bara då och då, men uppenbarligen var den inte så hälsosam, magproblemen blev bara värre. Två dagar efter att jag började äta LCHF-kost var mina problem ett minne blott! Det kändes som ett mirakel:-)

    SvaraRadera
  5. Ja vet du jag har tänkt på hur man hör engelsmän till höger och vänster men så fort man ska köpa något eller överlag bara få någon slags service så är det alltid någon med en stark brytning och jag har undrat var engelsmännen arbetar då jag bara pratar med inflyttade:)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...