16 september 2011

Sista dagen på jobbet

Så har jag då packat ihop mina pinaler och hänt upp stängt-skylten på dörren till kontoret. På måndag inleds min och de flesta av mina teamkollegors karriär som frilansare. Det var som tur var inget drama när vi sade hej då (avskyr drama) men så kommer de flesta att stanna kvar i London också. Jag föreslog när jag tog avsked att vi skulle kunna träffas en gång i månaden eller så för en catch up vilket alla var positiv till.

Mina planer nu är att frilansa samtidigt som jag uppdaterar mina uppgifter på olika rekryteringssajter. Jag tänker också ansöka om att få bli medlem i Chartered Institute of Marketing igen. De verkar ha ganska många olika evenemang på gång som kan vara intressanta att delta i...they better, för deras medlemsavgift är inte precis billig.

På kort sikt, dvs. den här helgen, har jag också planerat in många projekt, till Steves inte alltför stora förtjusning:-)

När jag kom hem efter jobbet idag sorterade jag ut alla mina sommarkläder och stoppade dem i tvättmaskinen. Jag tänkte att jag för första gången någonsin skulle sätta undan mina sommarkläder för vintern. Jag har till och med köpt förvaringspåsar som man tömmer på luft med en dammsugare för att spara så mycket utrymme som möjligt. Sedan ska vi städa, skruva ihop möbeln som jag köpte från Tyskland och möblera om lite i vardagsrummet för att få plats med allt. Sedan ska fönsterramarna lackas och den sista dörren målas vit. Jag tycker inte om att dra ut på saker för då blir det bara jobbigare, lika bra att göra allt gjort på en gång när man har energi.

Vi kommer också snart att sätta igång med toalettrenoveringen. Steve kontaktade en av de som vi fick offert från och sa att vi godkänner den. "Arbets- eller projektledaren" har nu ringt runt till sina kollegor den här veckan för att höra om de är tillgängliga. De (rörmokare, elektriker, kakelläggare...) sa alla ja och nu är det bara att bestämma när jobbet ska börja. Vi måste också hinna beställa in toalett, handfat, duschkabinett, kakel och annat nödvändigt så allt är klart när de kommer. Äntligen, och det är verkligen i sista minuten för kallvattenröret som går till duschen håller på att kalka igen. Trots att man öppnar kranen helt så får man inte tillräckligt mycket kallvatten för att man ska kunna duscha med normalt tryck (såvida man inte har något emot att duscha i hetvatten).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...