15 september 2011

Sen sommarfest

Igår hölls företagets traditionella sommarfest i en bar vid Themsen med utsikt mot Tate Modern. Det var lite i senaste laget för en sommarfest men vädret visade sig från sin bästa sida. Jag och några av mina kollegor i teamet beslöt oss för att gå trots att vi inte kommer att sitta på kontoret längre från och med måndag. Vi ville få ut så mycket som möjligt av företaget, i det här fallet gratis drinkar och mat:-)
Föga överraskande så skulle det bli maskerad, engelsmän älskar ju att klä ut sig. Jag och mina kollegor (som inte är engelsmän) satte oss på tvären och kom i vanliga kläder. Jag kan lugnt säga att vi var i minoritet:)
Killen i grönt och gult var utklädd till "anden i flaskan", eller i det här fallet "oljelampan". Struten på lampan såg ut som en penis (syns inte på bild) men jag antar att det var meningen också:-)
Dom här var mina favoriter, herr och fru sumobrottare. Jisses vad det måste ha varit varmt i de där plastkostymerna!
Det bjöds på plockmat och chokladfontän till efterrätt. Jag har aldrig provat chokladfontän tidigare så beslöt mig för att riskera kolhydratsöverdos:-)
Min japanska kollega Sari väntar ivrigt på att få hugga in.
Dags
Mmmm, chokladbrownie med choklad.
Åt 1,5 bit (ena halvan föll på golvet...ett tecken på att jag inte borde äta sötsaker:-) sen var jag nöjd.
Vinnaren i kostymtävlingen blev "The Mask".

Jag stannade inte sådär jättelänge eftersom vi ännu har två arbetsdagar framför oss.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...