15 september 2011

Middag på tu man hand

Igår testade jag och Steve en restaurang i Wandsworth i området "Point Pleasant" vid Themsen. Vi hade bokat till kl 20 så att jag skulle hinna till gymet före OCH för att vi inte skulle vara ensamma på restaurangen, vilket alltid är fallet när vi bokar till kl 6 eller 7 (middagstiden för mig) :-). Den här gången var vi ensamma på restaurangen...hela kvällen. Vi hade läst i feedbacken att servicen var lååååångsam, och det var den verkligen trots att vi var de enda kunderna. Undrar hur det ser ut när stället är fullt?!

Så vad åt jag då (jätteintressant eller hur?!;-)
Gravad lax med rödbetor och philadelphiaost. Åt laxen och osten men lämnade rödbetorna till Steve. Älskar rödbetor men de innehåller mycket kolhydrater. Laxen var god men den når aldrig samma standard som den man får i Finland, de är alldeles för försiktiga med saltet här.
Till huvudrätt, ribeye steak med sallad och stekta grönsaker istället för potatis.
Vi hade inte tänkt ta någon efterrätt men när Steve upptäckte ett gummiband i sin sallad (när servitrisen råkade stå vid bordet) insisterade de på att ge oss var sin efterrätt gratis och det kan man ju inte tacka nej till. Jag tog en chokladkaka som var uuuuunderbart saftig. Jag hade dock så pass mycket självdisciplin att jag stoppade mig själv efter några skedar och Steve fick äta resten.

Helt ok mat men jag har ätit bättre. De gör också frukost och brunch där som kan vara värd att prova på, speciellt för den vackra utsiktens skull.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...