4 september 2011

Helg på kusten

Så är vi tillbaka i London igen efter en helg hos Steves föräldrar i Bognor Regis, luktandes som en nedbrunnen tobaksfabrik. Jag gillar att åka ned men eftersom jag inte röker själv har jag svårt med deras bolmande inomhus. Jag vaknar alltid av lukten från deras första cigarett för dagen, och då har Steve och jag dörren stängd till vårt sovrum. Men vad kan man när man har näsa som en blodhund:-). Steve har också börjat få allt större problem med lukten och får ofta huvudvärk. De försöker halvhjärtat att sluta röka då och då men de får alltid återfall.

Det gick annars helt bra att hålla min diet. Steves morsa var mycket mån om att jag skulle få "min" mat och frågade alltid om jag kunde äta det och det innan hon gjorde något. Bless:-). Egentligen är min kost inte invecklad, istället för rostad potatis tog jag mer av de ångkokta grönsakerna med min "Sunday roast" och några klickar smör och istället för lördagens middag som bestod av lasagne och klyftpotatis (jepp, engelsmän måste ha sin potatis till allt) fick jag en stek och grönsaker. Steve såg riktigt avundsjuk ut:-)

Resultatet av det här är att jag efter helgen mår lika bra som när jag åkte ned i fredags medan Steve känner sig både uppblåst, seg och mentalt illamående. Steves morsa blev också intresserad av att prova på min kost och jag sökte efter några engelska länkar till henne. Få se hur det går, om hon kommer sig för:-)
På fredag kväll åkte vi in till den gamla romerska staden Arundel på en liten pubrunda. Vi började på Black Rabbit som låg ett par km från centrum vid en å och fortsatte inne i staden. Såååå otroligt vacker medeltida stad som kan ståta med både slott och katedral.
Så här ser många av de äldre husen ut i Bognor med omnejd.

På lördagen åkte vi in till Portsmouth för lite shopping. Först styrde vi kosan till outleten Gunwharf Quays där jag köpte lite ditt och datt (ska visa sen) innan vi åkte in till centrum. Det måste nog vara det mest nedgångna stadscentrum jag har sett, fult och med nedgångna hus. Det fanns inte ens en vettig restaurang utan bara McDonalds, Burger King och KFC (skämtar inte). Vi stannade bara där i cirka en timme, och det var typ 30 min för länge.

Tillbaka i Bognor så gick jag och Steve på kvällen till en mysig pub i närheten, The Fox, för ett par drinkar. Vädret var så skönt att vi kunde sitta utomhus hela kvällen.
Stranden vid Bognor Regis. Steves föräldrar bor ca 15 min promenad från havet.Badhus i svenska flaggans färger.
På väg tillbaka till London passerar man Arundel.
Det massiva slottet.
Så är det snart måndag igen, blääää. Vi har inget planerat för nästa helg men därefter är det bröllop i New Forest där hästar strövar fritt (ser fram emot den upplevelsen) och efterföljande helg kommer min bror och hans flickvän hit.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...