4 augusti 2011

Semestervikt och annat

Efter att ha skjutit upp mitt vägande gång på gång beslöt jag mig i morse för att ta steget upp på vågen. Jag hade utgått ifrån att jag skulle ha gått upp ca 2 kg, troligen mera, på grund av alla nypotatisar jag ätit och min kropps sockerkänslighet. Jag kunde därför verkligen inte tro vad jag såg när vågen visade att jag bara gått upp 0,2 kg. Jag har bara gått på promenad en enda gång under de här två veckorna så det kan ju ha varit förlust av muskelmassa, men jag föredrar att tro på att jag inte ätit alltför ohälsosamt:-) Jag har varken vräkt i mig efterrätter, bullar eller godis utan istället lyxat till det med ett glas vin eller två som inte innehåller många kolhydrater. Jag har också hållit mig till mina LCHF-bröd till frukost vilket är enkelt för de är så goda. Jag känner dock att jag varit mer sugen än tidigare eftersom jag ätit mindre fett och därför inte håller mig mätt lika länge.

För att tala om något annat så var morsan, farsan, Steve och jag och åt middag till Park Hotel i Härmä igår. Steve ville bjuda mina föräldrar på mat som tack för all god mat och service han fått:-) Inredningen i Park Hotel-restaurangen är ett skräckexempel på dålig smak, "en blandning av Colosseum och Titanic" som Steve uttryckte det, men maten är fantastiskt god. Jag rekommenderar också deras lunchbuffet som bland annat innehåller lax i alla former.

Förrätten blev nötköttsrullad med någon majonnäsfyllning. Morsan provade på sniglar för första gången i sitt liv och hon tyckte att de var helt ok. Sniglar påminner lite om musslor i konsistensen.
Till huvudrätt blev det grisköttsnoisetter med en fantastisk sås. En av mina favoriträtter i Finland. Engelsmän är inte alls lika bra på att göra griskött, blir ofta torrt och smaklöst. De är mera för nöt- och lammkött.

2 kommentarer:

  1. vi brukar också vara dit ibland o käka. Jag gillar deras lunchbuffet, även om den blivit sämre och mindre med åren, men laxen är alltid lika god. Jag hatar dock pianisten de har där som spelar evergreens på alltför hög volym, som gör mig nipprig. Måste prova deras a la carte nästa gång.

    SvaraRadera
  2. När vi kom dit spelade pianot "automatiskt" men efter ca 30 min tog den riktiga pianisten vid. Vi satt vid bordet längst bort från honom så vi stördes inte sådär jättemycket men jag kan tänka mig att det kan bli irriterande.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...