31 augusti 2011

Home alone

Idag åkte Steve till sina förändrar som bor på sydkusten och jag kommer att följa efter på fredag. Jag har också bett Steve att förvarna hans föräldrar om min kost och att jag tar med min egen frukost, det är enklast för alla. Jag bakade dubbla satser linfröbröd ikväll så jag är beredd:-).

Det är ganska skönt att vara ensam hemma då och då och att ha fullständig kontroll över både laptopen OCH fjärrkontrollen:-). När vi båda är hemma har vi ingått en överenskommelse om att den som sitter vid datorn inte får bestämma vilket program vi ska se så att det blir rättvist.

Idag gick för övrigt största delen av arbetsdagen till att sitta på kurs och lära oss hur man blir egenföretagare eller "sole trader." Vi fick också information om hur man sätter upp ett aktiebolag om vi vill gå ett steg längre och vad som är skillnaderna dem emellan. Vi hade också möjlighet att ställa en massa frågor. Vi lärde oss en hel del matnyttigt till när vi nu ska bli frilansare.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...