13 augusti 2011

Frossardag

Idag har det blivit mycket ätande, men bara hälsosamt:-) I morse frågade jag Steve om vi kanske skulle göra räksmörgåsar till kvällen. Han var inte svårövertalad:-). Han hade aldrig tidigare ätit en räksmörgås innan han kom till Finland och tycker, inte helt oväntat, att de är jättegoda. Tänka sig att han måste åka ända till Finland för att lära sig uppskatta god och ofritterad mat:-).

När vi satt och åt frågade han vad räksmörgås heter på engelska och jag sade att jag inte visste. Det är lite svårt att översätta eftersom det inte finns något ord för "smörgås" på engelska, vad jag och Steve känner till, sandwich är ju en dubbelsmörgås så inte samma sak.
När jag gjorde mina mackor använde jag en av ostfrallorna som jag bakade tidigare under dagen, helt perfekt, Steve gick och köpte supervitt bröd till sig...huuuu.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...