18 augusti 2011

Det blir bara bättre och bättre

...med uppsägningen:-) Vi fick nyss veta att företaget kan, om vi vill, betala ut vår halvårsbonus tillsammans med vårt avgångsvederlag i september istället för som normalt med augustilönen. Fördelen med det här är att bonusen, som normalt är skattepliktigt, då skulle bli skattefri. Det ville vi naturligtvis, vem vill betala ca 25 % av sina hårt förtjänade pengar till staten om man inte måste:-)

På förmiddagen har jag också hunnit springa iväg till Marks & Spencer och byta ett par skor, eller en sko, som jag köpte igår. Ni som läst bloggen kanske minns ett par skor i brun mocka som jag suktade efter förra veckan. Igår såg jag att de såldes till 40 % rea så jag slog till. När jag sedan kom hem upptäckte jag att jag tagit två vänsterskor! Normalt dubbelkollar också försäljaren men inte den här gången. Det var lite pinsamt i morse när jag i kassan förklarade att jag bokstavligen "have two left feet" eftersom man normalt säger när man uttrycker att någon är klumpig:-). Försäljaren bara log och sa "oh dear".

Ikväll blir det Body Pump på gymet och sedan tänkte jag prova på ännu ett recept i min nya kokbok, nämligen laxbiffar med räkröra. Såg hur gott ut som helst på bilden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...