10 augusti 2011

Clapham Junction efter förödelsen

Idag besökte jag min massör i Clapham Junction och gick förbi platserna som råkade värst ut på vägen. Det pågick ett ganska intensivt städ- och reparationsarbete på många ställen för att återställa förstörelsen, men många butiker var fortfarande igenbommade. Jag såg också att de hade satt eld på en affär som sålde maskeradgrejer. Det nyhetsinslaget måste jag ha missat.
Uppenbarligen erbjuder CJ en tacksam bakgrund till alla inslag om stöldräderna. Jag passerade tre olika nyhetsteam på ett och samma ställe. På bilden ser ni ett till vänster och ett till höger (eller filmkameran iallafall).
På min vandring såg jag också att bokhandeln Waterstones och Jamie Olivers affär med kökstillbehör var tämligen oskadda. Det säger allt om de kriminella, de är outbildade och äter mest McDonalds och KFC och då behövs inga gafflar eller knivar.

2 kommentarer:

  1. jag tycker de kunde ha ungdomarna att städa upp som straff för vad de ställt till med, då skulle de kanske inte göra om det.

    SvaraRadera
  2. Jo, eller skicka dem på straffarbete så att de får känna på hur det är att slita ihop sina pengar.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...