18 juli 2011

Proportionsproblem

Ikväll gjorde jag pizza igen, så enkelt och sen har man ett antal måltider fixade och slipper stå vid spisen varje kväll. Även den här gången gjorde jag botten på mandelmjöl. Mycket gott och perfekt om man vill ha en lite knaprigare botten. Som fyllning hade jag stekt malet kött och champinjoner, några soltorkade tomater (i brist på krossade tomater som börjat möggla i sin burk sedan förra gången), mozzarellaost och creme fraishe.
Imorgon tror jag jag ska väga mig igen, har de senaste dagarna känt mig lite "tung" och när jag provade min gamla jeanskjol (bättre än måttband) ikväll kändes den stram runt midjan. Jävlar. Svårt det här med rätt proportioner på ingredienserna. Portionerna vet jag är ok men kanske jag har varit för ivrig med smöret, det kan ju bli för mycket fett och kalorier också trots gymbesök.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...