26 juli 2011

Kompisträff i Jakobstad

Igår träffade jag ett gäng tjejer som jag faktiskt blivit kompis med på ett eller annat sätt via bloggen. Vi hade bokat bord på sommarrestaurangen Pavis i Jakobstad som ligger alldeles vid havet. När jag var yngre brukade jag och mina kompisar ofta åka dit och ta några drinkar men jag har aldrig tidigare ätit där...det var liksom inte så viktigt när man var typ 20:-)

Våra gubbar fick också tillåtelse att följa med:-)
Jag äter alltid förrätt nuförtiden när jag går ut vilket är något jag har vant mig med under min tid i London. Jag äter hellre förrätt än efterrätt och att äta bara huvudrätt känns så lite:-). Till förrätt valde jag halloumi-sallad men lämnade potatis, krutonger, äppel och tomater på tallriken ...så egentligen blev det bara halloumi med ett par salladsblad och gurkbitar:-)
James fotar också mat, Steves
Hela gänget samlat; Mia, Linnea, Maria, Krister, Steve och James
Till huvudrätt åt jag stekt sik. Något annat skulle ha varit otänkbart eftersom det är min favoritfisk. Tyvärr hade kocken glömt allt vad kryddning heter och det krävdes ett antal omgångar med salt- och pepparkaren innan det började smaka någonting.
Efter middagen åkte vi in till stan och tog några drinkar på en pub. Kvällen var ljummen och varm så vi kunde sitta ute i ölträdgården, inte fanns det några mygg heller. Jag fick hålla mig till Pepsi då jag körde...det eviga problemet när man inte bor i en stad:-)

Det var en riktig kul kväll som vi absolut måste göra om.

1 kommentar:

  1. fina bilder på oss alla! Jo, det var en riktigt kul kväll, hoppas vi kan göra om den snart, förhoppningsvis i London, i framtiden.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...