15 juli 2011

Fredagsnöje

Skönt att den här jobbveckan är slut, och för att göra den ännu jävligare så var min chef sjuk idag så jag fick hålla ställningarna. Det är extra jobbigt nu när vi ska bli uppsagda och vissa passar på att använda det som ursäkt för att inte sköta sitt jobb och möta deadlines, dvs. de är för deprimeeeeerade. Jag tycker det är skitstil och oprofessionellt. Vi får bra ersättning och dessutom så orsakar de mer jobb för t.ex. mig som står i kontakt med requestors och får om och om igen försöka förklara varför uppgiften ännu inte är klar. Det är speciellt en person som har blivit latare än normalt och idag fick jag ta i med hårdhanskarna för att få henne att slutföra uppgiften.

Nå, efter jobbet har humöret bara gått uppåt. Till middag gjorde jag en fantastisk kyckling- och bacongratäng med stekt blomkålsris till Steve och mig. Ni hittar receptet i nästa inlägg.
Gratängen på väg in i ugnen
Klar att avnjutas 30 minuter senare
Steve njöt av fulla muggar och frågade om allt på tallriken verkligen är helt ok att ätas. Han kunde inte tro att något så gott kunde vara hälsosamt.
Till efterrätt blev det en handfull hallon. Hallon (i måttliga mängder) är ok att äta i min kost eftersom de inte innehåller så mycket kolhydrater.

Efter middagen ville jag ut och ta några drinkar när det var så vackert väder. Vi åkte in till Putney och en pub som heter "The Fox". Det är långt ifrån någon posh pub; klientelen är i alla åldrar och klädsmaken bland kvinnorna ligger på mycket låg nivå (en tjej hade en klänning som var så åtsittande att man såg hennes celluiter, och då överdriver jag inte!) men spriten är billig:-). De har också live-band på fredagar och det piggar alltid upp. Precis vad man behöver för att glömma jobbet.
Ikväll satsade jag på Vodka slimlines, 0 kolhydrater.
Bandet sjöng blues och jazz, inte dåligt alls.

Vid tiotiden var vi nöjda och promenerade hem. Det var riktigt skönt att sträcka på benen och njuta av den ljumma kvällen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...