5 juni 2011

Söndagsmiddag

Det har regnat non-stop sedan tretiden idag, välbehövligt men irriterande. Som tur var hade vi bokat bord på en av våra favoritrestauranger Entree i Clapham Junction. Det finns inget som gör en på bättre humör än en god middag i mysig miljö.
Väggarna är tapetserade med franska tidningar och gammal jazz spelas i högtalarna. Mysfaktorn är mycket hög.

Innan vår förrätt kom bjöds vi på en gratis "amuse bousche" , typ apptitretare, som var tjock morotssoppa med koriander och en varm minisemla. Nybakat vetebröd är min svaghet och jag bara måste äta den. Det var min första bröd på en månad och den smakade gudomligt. Jag är kanske inte lika sugen på bröd och godis som tidigare men det är jävligt gott när jag någon gång äter dem.

Till förrätt valde jag kycklingterrin (ursäkta den dåliga bilden men det var mörkt och jag ville inte lysa upp hela restaurangen med min blixt:-)). Den här gången åt jag bara en brödskiva och gav resten till Steve med tungt hjärta.
Huvudrätten, som jag inte hann få någon bild av, var en saftig kyckling med majspure och enoki-svampar inlindade i bacon samt nypotatis. Potatisarna gav jag till Steve men resten glufsade jag i mig.

När det blev dags för efterrätt lyckades jag tvinga mig tillbaka till LCHF-spåret och motstod både choklad creme bryle med pistacheglass och sticky toffee pudding med glass och valde osttallriken istället som verkligen inte var fy skam heller. Steve fick äta druvorna som innehåller mycket socker medan jag fouserade mig på ostarna. Jag är inte mycket för vanliga smörgåsostar men älskar stinkande dessertostar.
Humöret var flera grader bättre när vi mätta och belåtna gav oss ut i regnet igen. På måndag återgår jag till min nya kost igen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...