3 juni 2011

Min fredag

Aaaaah, äntligen fredag. Har just landat i soffan efter några drinkar och en mättande middag.

Efter en lång arbetsdag träffades Steve och jag för ett par drinkar i Clapham Junction. Vädret är helt underbart just nu, runt 25 grader i skuggan och inte ett moln på himlen, och då kan man inte sitta inne och uggla.

På hemvägen beslöt jag mig för att stiga av tåget några stationer tidigare och promenera till CJ. Det var så skönt att få röra på sig och värma upp sig efter många timmar på det småkyliga kontoret.
Varje park med självaktning har en egen glassbil.
Mmmm, white wine spritzer, dvs. vitt vin med kolsyrat vatten. Fräscht och gott på sommaren.

När jag kom hem gjorde jag nedanstående fyllda omelett enligt ett LCHF-recept som jag printat ut på jobbet. Omeletten görs på ägg, grädde, salt och peppar. Fyllningen är rödlök, majonnäs, stekt kyckling och bacon samt sallad. Baconet som jag köpte var väldigt salt av någon orsak men annars var måltiden underbart god. Jag tycker normalt inte om omeletter, för äggiga, men nu passade det perfekt.
Resten av kvällen kommer jag bara att ta det lugnt och slappa. Imorgon väntar gymet och om det fina vädret håller i sig kommer jag nog att lägga mig i parken några timmar med ett par mode- och skvallertidningar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...