26 juni 2011

Midsommarfirande i Hyde Park

Vilket underbart picknickväder vi fick igår! Det regnade ännu på morgonen men precis som lovat så upphörde det under morgonen och efter några timmar med moln men ändå perfekt temperatur så sken solen från en klarblå himmel.

Arrangörerna av pickniken kan vara mycket nöjda med sitt arrangemang för det var säkert över 1 000 personer på området.

Jag, Mia och James
Steve hugger in på maten
Gott
Jag och Mia tog också några rundor runt majstången (nog den lägsta stång jag sett:-).

Alla deltog, både unga och gamla, män och kvinnor, nordbor och "utlänningar".
Vi njöt i parken flera timmar. På vägen hem med bussen så syndade jag (förutom de jordgubbar och körsbärstomater som jag åt under pickniken) och köpte glass i en italiensk glassbar. Den var väldigt praktiskt placerade vid busstoppet där vi bytte buss. Ljuvligt god. Få se nu hur kroppen reagerar på det lilla snedsteget. Det var iallafall mörkchokladglass och man får äta mörkchoklad då och då...fast kanske inte som glass som är fullt av socker;-).

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...