9 juni 2011

Middag med Mia

Igår efter jobbet mötte jag upp med Mia för middag och några drinkar. Det är så härligt att kunna ventilera jobb och privatliv med kompisar. Vi satt också och gav varandra hemlängtan genom att prata om hur underbar sommaren i Norden är, speciellt nu med värmeböja på gång, och hur snabbt dagarna går när man väl är hemma.

Restaurangen vi besökte heter Boulevard Brasserie och ligger i Covent Garden. Jag tycker fransk mat är bra sett ur LCHF-synpunkt...speciellt när man byter ut de eviga potatisarna mot grönsaker.
Till förrätt valde vi båda "Gravalax" som det stod på menyn ("d" i mitten hade försvunnit av någon anledning:-)). Till fisken serverades creme fraiche och rödbetor. Jag älskar rödbetor men de ligger på den förbjudna listan just nu. Jag är alltid lite tveksam till att beställa gravaD lax här i England för den är oftast inte gravad alls, dvs nästan helt osaltad, men den här var faktiskt god. Jag borde köpa några skivor nästan gång jag shoppar mat, synd bara att lax är så dyrt här i England.

Till huvudrätt blev det grillad scampi, dvs räkor. Tog ingen bild av dem för jag var så kladdig om händerna av allt skalande när jag kom ihåg att jag borde fota.

Kvällen avslutades med ytterligare några glas vitt vin på en mysig pub på "The Strand" innan det var dags för hemfärd. En perfekt avslutning på en annars tråkig arbetsdag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...