13 juni 2011

Gräsänka

Igår åkte Steve till sina föräldrar. Planen var att han skulle stanna där till fredag men idag textade han mig på jobbet och berättade att han kommer på torsdag istället. Han hade uppenbarligen börjat sakna mig redan;-) Det är bra dock för jag åker och hälsar på Svanhlid i Birmingham över helgen så nu hinner vi iallafall träffas innan jag åker på fredag. Svanhlid och hennes man har bott i Birmingham i över två år och jag har inte ännu varit och hälsat på. Snacka om att man är bekväm.

Precis som alla andra måndagar nuförtiden så inledde jag veckan med ett mycket svettigt body combat pass. Vi hade en tillfällig instruktör idag med en lite annorlunda koreografi så man fick lite variation. Jag gillar inte riktigt när jag börjar känna igen vilka låtar som kräver vilka rörelser.

Jag åt gårdagens middag till lunch idag och var mätt ännu när jag kom hem från gymet så jag nöjde mig med fetaostsallad och stekta nötköttstrimlor. Jag provade också på att "baka" ett LCHF-bröd som blev hur brödigt som helst, utan ens en fingerborg mjöl. Det kommer nog att bli en av mina stapelvaror. Jag skulle ha kunnat äta upp hela plåten.
Sallad samt bröd med smör
Det här blir min frukost imorgon. Ni hittar receptet här nere.

Sesambröd

Ingredienser:
1 msk fiberhusk
2 dl skalade sesamfrön (jag tog linfrön istället, man kan också fritt blanda olika fröer)
1 tsk bakpulver
2 dl riven ost
3 ägg

Gör så här
Blanda alla torra ingredienser plus ost. Tillsätt äggen och rör ihop till en jämn massa. Häll massan på en bakpappersklädd plåt. Bred ut massan tunt (min kaka blev 38x24 cm) med en slickepott eller sked. Grädda i 225 grader i 8 min. Låt svalna och skär i lämpliga bitar. Torka i ugn på 75 grader om du vill ha hårt bröd.

2 kommentarer:

  1. det där ska jag baka nån dag, ser jättegott ut. Jag har kommit över suget efter bröd, så det går bättre faktiskt. För dig verkar det ju gå riktigt bra, glad för din skull.

    SvaraRadera
  2. Hej, ja jag blev förvånad att det smakade så gott och både såg ut och kändes som bröd när man åt. Du ska absolut prova. Tänk vad man kan få tillstånd med ett par ägg och lite riven ost:-) Jag kan faktiskt inte förstå ännu att kosten fungerar, att jag går ned i vikt när jag äter fett:-)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...