14 juni 2011

Ditt och datt

Snart tror jag att jag går och lägger mig med en god bok, det finns absolut inget på TV och då är det ju ingen mening med att sitta och uggla. Först ska jag dock hoppa i duschen efter kvällens maratonpass på gymet med body combat och pilates (tråklisan vikarierade pilatesen igen)

Idag har vädret visat sig från sin bästa sida med ca 25 grader. Imorgon ska det bli kallare igen helgen lär bli regning. Kollade vädret i Birmingham också och det var inga upplyftande utsikter, regnigt och kallt. Nå, vi får väl ta skydd på någon pub...typ hela dagarna:-)

Jobbet var extra jobbigt idag, för det första så var min chef sjuk och jag fick göra hans jobb också och min rygg brände och värkte från kl 8 till 5. Försöka sen att få något gjort när du knappt kan sitta?! Ryggen har varit värre än vanligt i över en vecka nu så på morgonen gick jag ned till receptionen och sa att jag vill ha en ny kontorsstol för nu går det inte längre. Receptionisten som också ansvarar om "health and safety" tog upp min beställning utan att tveka. Det här blir min tredje stol så hoppas att det är tredje gången gillt. Min kontorsstol hemma är helt ok.

2 kommentarer:

  1. är det bara på jobbet din rygg värker? Ryggvärk har ju psykologiskt att göra med stöd i livet, får du tillräckligt med stöd på jobbet? Jag hör ju att du fick göra chefens jobb också, förstår att ryggen värker extra då,pga frustration bl.a. De flesta krämpor har en förklaring, ofta pga hur vi tänker och känner, har jag fått lära mig bl.a genom min rygg. Den har jag inte känt av sen jag beslöt mig för att släppa på kontrollen lite mer. Dessutom tog en spådam ut ett svärd ur min rygg som hon menade jag hade fått i ett tidigare liv, och sen dess har jag inte känt av nånting. Men det blev nu lite flummigt igen ; )men sån är jag...så det finns hopp!

    SvaraRadera
  2. Tyvärr så är nog grundorsaken fysisk. Min kiropraktor skickade mig till röntgen när hennes behandling inte gav önskat resultat och det visade sig att de två nedersta kotorna är framskjutna, en till två tredjedelar och en till en tredjedel. Hon sa att jag troligen är född med det och att jag har haft tur att det inte orsakat proglem fram till nu. Nu jobbar vi främst på att öka rörligheten.

    Jag känner av det utanför jobbet också men inte i närheten lika mycket eftersom jag rör mig mer då och inte sitter i samma stol och framför det för låga arbetsbordet hela tiden:-) Det kan nog hända att stress ibland gör det värre eftersom jag spänner mig.

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...