26 maj 2011

Växlande väder

Idag kan man inte säga att det varit tråkigt väder. Det har regnat, åskat, haglat, blåst och däremellan har solen varit framme. Vi behövde dock lite regn, har inte regnat på säkert över en månad.

Steve är som bäst hos sin kompis Duncan och jag har varit på ett Zumba-pass. Jag passade samtidigt på att väga mig och yes! jag har gått ned 800 gram sedan i måndags och väger nu 62,2. Det går framåt och nedåt igen. Snart kan jag förhoppningsvis använda min jeanskjol som legat oanvänd i garderoben de senaste 3 åren då jag inte fått igen knappen. Det är otroligt hur snabbt och tämligen obemärkt som kilona kommer krypande.

Jag tror inte att det blir några tappade gram den här när Beatrice och Markus kommer och hälsar på men det är det värt:-). Jag kommer inte att gå överstyr men en efterrätt tror jag nog jag kommer att unna mig och några glas vin. Jag vet ju att jag går ned med den här dieten så det är bara att ta nya tag nästa vecka igen.

Jag och Steve kommer att åka och möta Beatrice och Markus till Heathrow imorgon kväll. Vi har bokat taxi till flygplatsen som kommer att hämta upp oss alla fyra. Minitaxiföretaget som vi använder är superbilliga OCH punktliga. Varje gång vi ska resa någonstans och bokat dem kommer de minst 5 minuter före avtalad tid. Sånt gillar jag:-). I det här landet förvånas man snarare av att någonting går enligt planerna än att det inte gör det.

Nej, om jag skulle krypa i säng nu, det är en jobbdag imorgon också.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...