5 maj 2011

Nä nu...

...får det bli lite ordning på mitt ätande. Det har blivit alldeles för mycket frossande den senaste tiden och jag känner mig minst sagt obekväm i mig själv. Kilona har kommit krypande de senaste månaderna trots att jag varit ganska aktiv på gymet, och allt är definitivt inte muskler och DEFINITIVT INTE trivselkilon. Som så många andra kvinnor så har jag största delen av mitt vuxna liv fört en ojämn kamp mot kilona och även om alla delar på min kropp inte är problemområden så vill jag göra något åt de som finns, närmast då magen och midjan. Inte bra ställe att samla fett ur hälsosynpunkt heller...speciellt inte när man är lagd åt högt blodtryck-hållet.

Den enda effektiva och i mitt tycke vettiga dieten just nu är att minska andelen kolhydrater och äta mer fett och proteiner, så den ska jag prova. Jag kommer inte att följa den slaviskt utan tillåta mig en efterrätt då och då, men inte mer än 1 gång i veckan och speciellt inte i början av dieten tills (om) jag ser ett resultat. Min kropp brukar tyvärr inte reagera på dieter så jag har inte några större förhoppningar men det skadar inte att prova.

Kvällens middag
Stekt bacon, kokta grönsaker, tomat och pure på blomkål och grädde, något som rekommenderas av de som följer den här dieten. Förvånande gott måste jag säga, smakade till och med bättre än potatismos. Det kändes verkligen konstigt att köpa helgrädde och jag förde en inre kamp med mig själv i affären för att inte gå för lågkalorivarianten.

Snart ska jag iväg på Zumba. Jag har inte deltagit i Zumba på några månader då jag fokuserar mer på Body Combat och Body Attack där jag verkligen får ta ut mig.

2 kommentarer:

  1. lycka till med LCHF, som det ser ut att du påbörjat! Jag har försökt av och an, men den tycks inte passa mig, jag får inte i mig tillräckligt med kött och fett. När jag sen hade svårt att ta bort brödet, hade jag problem, jag gick upp istället. Jag kom fram till att jag som blodtyp A mår bäst av grönsaker, helst vege-mat, lite sädesslag samt bönor osv.Men många människor har haft nytta av LCHF, den funkar på många. Min fettansamling på kroppen har kommit i samband med stress, den är värst när det gäller att samla på sig runt mage/midja. Lever man ett hektiskt liv, som de flesta av oss, återhämtar man sig inte och stresspåslaget sitter i konstant. Detta har jag lärt mig genom min kamp mot vikten, nu har jag lagt av. Men detta är vad jag kommit fram till om mig själv och vad som funkar och inte funkar.

    SvaraRadera
  2. Tack. Hittills har det gått bra men så har jag bara gjort det i 4 dagar ännu. Tänkte jag skulle väga mig på söndag. Har faktiskt inte haft något större bröd- eller sockersug vilket är konstigt för att vara mig. Har dock känt mig hungring från och till trots att jag ätit normala portioner. Nå, man får väl pröva sig fram.

    Idag var det lite kämpigt för det har varit jättevarmt och folk har ätit glass till höger och vänster. Nu på kvällen sitter folk igen på uteserveringar och dricker kall öl...fast vin och vodka får man ju dricka...i måttliga mängder

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...