11 maj 2011

Kontorsdrama

Idag fick man se ännu ett bevis på den låga mognadsgraden på personerna i mitt team. Vissa i teamet älskar att fira allt man kan tänkas fira och att få stå i centrum, medan andra skyr det som pesten, däribland jag.

Nu är saken den att två av mina kollegor ska sluta den här fredagen, varav en av dem är min finska kollega. Hon är som jag och har undanbett sig all uppvaktning, ingen kaka eller blomsteröverräckning medan alla andra står runt i en ring. Hon kan inte se pointen i att låtsas vara "ledsen" över att sluta när man inte har mycket till övers för de flesta av kollegorna och helst skulle vilja göra en "hight five". Det här är någonting som de festglada har mycket svårt att förstå och tonen i emailen som gick fram och tillbaka blev allt hätskare tills chefen för teamet satte stopp för vidare emailande i saken med motiveringen att vi alla är olika och har man undanbett sig så måste man respektera det. Min kollega får dock stå ut med att få ett kort:-).

Påpekas bör att när en annan av våra kollegor slutade för ett par dagar sedan fick han knappt ett hej.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...