17 maj 2011

Hit och dit

Idag har det varit fullt upp men jag har äntligen kunnat kryssa av allt som stod på min to do-lista.

På lunchen åkte jag in till Oxford Street och barnklädes- och tillbehörsaffären Mamas and Papas för att köpa en present till Steves kompis son George som döps på söndag. Steve hade ingen aning om vad man köper till ett sånt här tillfälle...eller att man över huvudtaget måste köpa något, så jag tog över uppgiften. Jag köpte inget storslaget, vi ska ju inte bli gudföräldrar, men något ville man ju ge och inte något från typ Gap Kids eller Mothercare som finns i varje gathörn. Tillslut blev det ett stort G som man kan sätta på dörren till barnkammaren eller över sängen samt en minnesbok som föräldrarna kan fylla med anteckningar och foton. Det får duga.

Något som förvånar mig med engelska dop är att de ofta döper barnet så sent. George kommer att vara dryga året. Steve var också ett år när han döptes, iklädd sjömanskostym:-) Tänkt den stackare som måste hålla barnet under dopakten, jag talar om seriös kramp i armarna! Kanske dom är två?

Min nästa uppgift för dagen var att köpa och skicka 3 muggar med Kate och Willis-tryck till min kompis Minna i Sverige. Hon ska inte ha dem själv (gud förbjude) utan hennes brorsas fru hade lagt in en önskan. Här är det bara turister och gamla tanter som köper dem:-)

Efter jobbet gick jag till gymet för en timmes Body Combat följt av Pilates. Nu är jag stel i kroppen så det räcker och blir över, tur att jag har sportmassage imorgon.

Dagen avslutades med en uuuuuunderbar middag om jag får säga det själv. Voila, här är en bild:
Den allerstädes närvarande blomkålspuren, köttfärsbiff med stekta champinjoner i gräddsås (har fått pippi på det) samt kokt sparris som är sååååå "in season" nu enligt alla kändiskockar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...