15 maj 2011

6-1

Helt jävla otroligt, Finland vann över Sverige med 6-1 i ishockey VM!!!! Vad hände? 2-1, helt möjligt men 6-1?! Äntligen.

Jag såg matchen gratis på datorn, polsk kommentator var priset för det:-) Jag åkte faktiskt in till West Kensington efter min drink med Lisette för att se matchen på puben Famous Three Kings (som är en av de få pubar som visar ishockey VM i London), men när jag kom dit stod säkert 200 pers redan och köade. Jag ställde mig iallafall i kön, mirakel kan ske, men efter 45 min köande kom en vakt och sa att de inte släpper in fler, så jag slängde mig på bussen och var hemma nästan i tid till nedsläppet. Min kompis Svanhild och hennes finska man Ville, som jobbar som sportfotograf, hade kört ned från Birmingham hade lyckats komma, men så var de där redan vid 4-snåret:-) När jag stod i kön kom Ville ut och gjorde en kort intervju om vad jag trodde om matchen (jag sade 2-1 till Sverige, tuuur att jag hade fel) och jag fotograferas med den långa kön i bakgrunden. Om det vill sig så är jag i Turun Sanomat imorgon. Jag bad honom iallafall photoshoppa mitt foto så att det inte skulle skrämma läsarna:-)

Före matchen hann jag också träffa Annika på lunch på den italienska restaurangen Zizzi på the Strand. Jag lyckades till och med hitta jag ett antal LCHF-vänliga rätter.
Grillade sparrisar med hyvlade ostskivor
Till huvudrätt blev det kycklingbröst med proscuitto-skinka och smörsås med gröna bönor och sallad istället för potatis. Gott. Till efterrätt tog jag en kopp kaffe eftersom jag inte drack något morse då jag skulle till gymet och inte ville få samma hjärtklappning som igår. Jag gör alltid starkt kaffe till mig själv (tre rågade matskedar kaffe på en mugg) och det verkar som om koffeinet går direkt i blodet nuförtiden när jag inte just äter några kolhydrater. Jag har nu lärt mig att ingen kraftig mat eller kaffe före jag går till gymet:-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...