22 april 2011

Utflykt till South Bank

Idag åkte Steve och jag till South Bank. Det skulle vara något slags 60-årsfirande av South Bank som håller på fram till september. Vi såg inte till något firande men vädret var så otroligt fint att det var skönt ändå att strosa längs med Themsen, där fläktade det iallafall.
Tysk korvbutik, fast jag tror inte att den ägs av tyskar när man ser på namnet:-). Många tyskar har svårt att säga"the" och då blir det, enligt engelsmän, ze istället
Vid South Bank finns det ett område där ungdomar kan träna att åka skateboard...
och göra konster med cyklar. De är smarta och använder hjälm:-)
Mmmm, kunde inte motstå frozen yoghurt med äkta blåbär.
Sandskulptörer på Themsens strand. Man får vara snabb innans tidvattnet kommer och förstör allt.Stånd med tusentals second hand-böcker
Vi gick från Waterloo till Borough Market. Steve har inte varit där på åratal och jag har tjatat på honom att träffa mig där på lunch någon torsdag eller fredag på lunch. Han blev helt begeistrad när han såg alla godsaker som man kunde köpa där så nu lär det inte bli svårt att få dit honom:-)
Den här skylten finns utanför vår lokala pub. Vill man absolut gifta in sig i kungafamiljen så är ännu Harry ledig:-)

Nu är allt packat och klart för morgondagens avfärd. Det blir väckning kl 4 på morgonen, taxin kommer 4.30. Hoppas den är i tid och att det inte är mycket trafik, det är en bit att åka till Gatwick och jag vill INTE bli sen. Väderprognosen för Barcelona ser i allafall mycket bättre ut än den gjorde tidigare i veckan så vi behöver förhoppningsvis inte använda paraplyerna varje dag.

Ha en trevlig Påsk alla så hörs vi när jag är tillbaka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...