15 april 2011

Shoppingtips

Det är säkert ganska många som bokat resa till London för våren och sommaren och jag tänkte jag skulle ge några shoppingtips på vägen.

När det gäller shopping är väl Oxford Street och Regent Street är väl de mest populära och välkända shoppinggatorna men jag undviker dem oftast på grund av alla turister. Man ska vara på ett visst humör för att orka trängas. Är det skor man söker så kan det dock vara värt ett besök till Selfridges nya skoavdelning som lär vara världens största.

De flesta har väl redan hört talas om River Island, New Look, Monsoon, Oasis, Topshop, Gap, Mango och Zara så de behöver nog ingen närmare beskrivning. Däremot rekommenderar jag ett besök på Urban Outfitters för intressanta och ovanliga plagg, smycken och småprylar. Kanske inte den billigaste affären dock (mycket billigare i USA).

Om jag vill shoppa ”high street” så åker jag nuförtiden till Westfields i Shepherds Bush som är Europas största urban shoppingcenter. Där finns nästan allt som man hittar på Oxford street och om man kommer dit före kl 12 så kan man röra sig ganska ostört.

Jag gillar också Camden och Notting Hill för deras varierande utbud av speciellt hantverk. Det är trevligt att ströva omkring mellan stånden i jakt på fynd. Trängselvarning dock!

Om du har tid så rekommenderar jag en tur till outleten Gunwharf Quays i Portsmouth Harbour. Man kommer dit med tåg från Waterloo Station eller buss. Har man tid så kan man också ta en tur till Isle of Wight eftersom färjorna avgår därifrån.

Har man lite mer pengar i börsen så varför inte en resa till Bicester Village som är en outlet för lite dyrare varumärken som Gucci, Dior, Burberry, Mulberry etc.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...