7 april 2011

Jazz till maten

Igår åt Steve och jag en gratis:ish middag tack vare min envisa användning av toptable.com. Nåja, helt gratis blev det förstås inte eftersom vi måste själv betala dryck och efterrätt (eftersom vi tog för- och huvudrätt också och erbjudandet gällde bara 2 rätter). Sen får man inte glömma den "valfria" serviceagiften på 12,5 %:-)

Restaurangen hette "The Naked Turtle Jazz Restaurant and Bar" och ligger i East Sheen, just före man kommer till Richmond.

Före det var dags att gå till restaurangen hann vi också på en drink till en närliggande pub, The Hare and Hounds, som visade sig vara både urmysig, och STOR. Puben tillhör bryggeriet Youngs som tidigare låg i Wandsworth. Iallafall så verkar Youngs satsa mycket på inredningen av deras pubar för dom är alla jättemysiga...kanske därför deras alkoholdrycker inte tillhör de billigaste, de måste ju finansiera inredningen på något sätt:-)
Det var som att stiga in i ett vardagsrum på 1800-talet
En stor del av charmen med pubar är att människor i alla åldrar kan gå dit, det finns ingen övre åldergsräns.
Beer garden, där kommer Steve och jag säkert att sitta någon gång i sommar.

När Steve och jag druckit upp våra drinkar fortsatte vi till restaurangen. Vi är oftast de första kunderna för kvällen, men inte den här gången. Kanske beror det på att det här är en restaurang med en liten tvist, nämligen jazz-sjungande servitriser.

Ena minuten serverar de din förrätt för att i nästa sjunga ett par jazzlåtar till ackompanjemang av en skicklig pianist på ett skinande svart piano. Det var mycket hög klass på alla tre servitriserna. De skulle ha passat på vilken jazzklubb som helst.
Min förrätt, en gudomlig pate på kycklinglever och pickles serverad på rostad brioche.

Min huvudrätt, fasan på två sätt, åt jag så snabbt att jag inte hann fota. Men här är efterrätten, chokladkaka, som var så mjuk att den mest smakade varm chokladmousse och kaffeglass. Himmelskt gott.
Jag och Steve var supernöjda när vi gick därifrån och det kommer inte att räcka länge innan vi är där igen, kanske redan nästa vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...