28 april 2011

Barcelona - del 1

Här kommer lite bilder från vår Barcelonaresa.
Här landar vi snart. Den röda byggnaden i mitten är vårt hotell
Porta Fina hotell
Efter första natten blev både Steve och jag och mina föräldrar "uppgraderade" till en snyggare svit på 20:e våningen eftersom det blivit läckage på 8:e våningen där vi bodde. Brorsan Magnus och hans flickvän Sonja som bodde på 3:e våningen fick snällt stanna kvar i sitt rum.
Jag undrar hur många som duschar samtidigt?!
Första dagen åkte vi till klostret i Montserrat, 1 timme med tåg utanför Barcelona. Man kunde åka upp till klostret på flera sätt, vi valde linbana. Inget för höjdrädda men det gick undan.
Ett foto av oss kom jag ihåg att ta och det föreställer farsan, Steve och mig. Glömde helt bort att ta några av morsan, Magnus och Sonja. Det var Magnus som samma dag som jag och Steve skulle åka hem (vi åkte olika dagar) kom på att han inte tagit några kort av Steve och mig heller. Det komiska var att vi inte fattade att vi kunde ha tagit det obligatoriska gruppfotot där och då. Vi är verkligen inga linslusar i vår familj:-)
Runda klippor i Montserrat
Inne i klosterkyrkan

Det blev minst ett glas Sangria varje dag
Och italienska glass, mmmm.
En av Gaudis byggnader, på utsidan och...
insidan


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...