19 mars 2011

God morgon

Hoppas ni får en lika solig dag som vi. Inte en dag för tidigt måste jag säga för det har varit grått och kallt i över en vecka nu. Det förhindrar dock inte att trädknopparna blir större och större, så det är inte många dagar nu innan löven spricker ut.

Det har varit lite tyst på bloggen den här veckan men det har helt enkelt inte hänt så mycket.

Jobbet är som vanligt, urtråkigt. Jag följer dock med intresse vad som kommer att hända om ett par veckor när sammanslagningen med vårt och ett annat företag är klar. Redan nu har vi fått email som meddelat att den där och den där höga chefen har lämnat företaget. De har med andrat ord börjat städa på den högsta ledningsnivån och snart kommer kvasten att börja arbeta sig nedåt. Det komiska är att det är jättemånga, inklusive mig, som hoppas bli uppsagda eftersom vi då borde få ett ganska ok plåster på såret för det. Folk är inte inte riktigt nöjda med företaget och de här pengarna skulle ge dom en bra grund medan de söker annat. Man får hoppas "på det värsta":-)

2 kommentarer:

  1. låter lite som mitt jobb det där, man hoppas på att bli uppsagd men det lär nog inte hända om jag nu inte tabbar mig ordentligt. Man har ju inte lika brått att hitta nytt ifall man får lite extra vid en uppsägning, och behöver inte tacka ja till första bästa arbete..

    SvaraRadera
  2. Exakt, det är det jag hoppas på men det lär nog inte ske:-( Vi är för oumbärliga även om det inte syntes på löne"förhöjningen".

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...