14 februari 2011

Väskstress

Krisen är över, jag fick äntligen min julklapp som jag hade bett skulle skickas till jobbet. En äkta Mulberry Bayswater med crocodiltryck. Så här ser den ut. Den är stor och rymlig och passar för alla tillfällen.
Det visade sig att paketet hade anlänt till jobbet redan på fredag morgon (jag hade betalat för specialleverans) men när jag gick till receptionen vid ettiden för att gå igenom alla anlända paket så fanns det inget till mig. Jag frågade receptionisten om hon sett något paket till mig men hon sade nej, hon hade inte sett något. När vi senare fick trackingnumret av säljaren såg vi dock att hon hade signerat för den kl. 10 på fredag morgon. Jag var nervös hela helgen över att någon skulle ha stulit den. Mulberry-väskor är inte billiga, inte ens när man köper den i andra hand.
Nå, nu har jag iallafall min väska, som visade sig vara i mycket bra skick vid närmare inspektion, nästan som ny, trots att den är 2 år gammal. Den förra ägaren hade tagit mycket väl hand om den.
Under mina nästan 8 år i London kan jag inte säga att jag blivit någon större märkessnobb, förutom när det gäller väskor. Jag nöjer mig dock med andra hand om de är välskötta.

2 kommentarer:

  1. Har suktat efter en svart Bayswater i några år nu, vet inte om jag näns/vågar använda den:-)

    SvaraRadera

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...